Menu
Filipíny 2015-2020

El Nido – Hledání té nejlepší pláže (Tour C)

Na první svátek vánoční jsme původně chtěli z El Nido vyrazit na další island hopping, obzvláště poté, co nás ten první pořádně navnadil na krásu okolních ostrůvků. Ivetka však bohužel přišla o hlas a trápilo ji nachlazení, takže jsme zvolnili tempo a navštívili 2 nádherné pláže poblíž El Nido. Další den jsme pak už konečně vyrazili na island hopping, tentokrát na takové neúplné Céčko – vyloženě plážové vydání. Připravte se, začíná hon za nejkrásnějšími plážemi Palawanu!

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Mapa
Jeden den jsme si autem objeli pláže Merimegmeg (5 km od El Nido) a Nacpan (25 km od El Nido) a druhý den jsme lodí navštívili pláže Calmung, Palilo, Hidden Beach a Helicopter Island.

Lidová Merimegmeg Beach

Naše plážová hodnotící komise svůj dvoudenní náročný úkol započala přejezdem z El Nido k pláži Merimegmeg Beach. Nenápadná odbočka doprava se snadno přehlédne, tak mějte oči na štopkách a po necelých 5ti kilometrech jižně od El Nida hledejte ceduli s nápisem Orange Pearl Beach Resort. Odtud vede nezpevněná cesta k malému plácku na zaparkování a pak už se šlape hezky pěšky pár desítek metrů až k oblíbené pláži místních – Merimegmeg Beach.

Co vám budeme povídat, pláž je to k zulíbání. Lemovaná je líbeznými palmami, písek se jemnější než filipínské cajdáky a kdybyste snad patřili mezi neposedy, můžete si vyzkoušet ziplinu nataženou k protějšímu ostrůvku. My jsme to nevyzkoušeli, ale až sem přijedeme příště (konec ledna), tak to napravíme a dojmy dodatečně do článku přidáme. Každopádně výhled bude asi hezky pěkný.

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido
Merimegmeg Beach – Ziplining na malý protější ostrůvek

Merimegmeg Beach – Občerstvení na pláži

Merimegmeg Beach – Na druhé straně pláže je to trochu korálové, ale nabídne se vám výhled na skalní zub

Vstup do moře je celkem fajnový. Když si projdete pláž až na samý konec, objevíte výhled na úchvatný skalní zub a dost drahý, ale pěkný hotýlek s chatkami u pláže. Takových je tu ale víc a třeba zrovna ten Orange Resort nabízí chatky i za 2000 pesos za noc. No není to zrovna šetřivý baťůžkářský styl, ale na druhou stranu prožít svůj vzácný čas na Filipínách a ani jednou se neprobudit na pláži, to je uznejte na pár facek, a tak jsme si tu pobyt pro další návštěvu rovnou zarezervovali. Nutno dodat, že v rámci El Nida je třeba počítat s trochu vyššími cenami, takže 2000 pesos je ještě dobrý kšeft.

Snad to jediné, co se dá pláži trošku vytknout, je větší množství lidí. Tedy rozumějte, není to tu jako o víkendu na čínské plovárně, ale válet sudy tu taky zrovna nemůžete. Sjíždí se sem totiž hlavně místní rodinky a turistům tohle místo také samozřejmě neušlo. Jelikož je tu pár chatek s ubytováním, je tu i několik možností, kde se najíst. V Orange Resortu jsme se naobědvali dobře (moc dobrá polévka Sinigang!), ceny jsou tak nějak průměrné na místní poměry (prostě se najíte asi tak za 150 korun). Jako první zastávka Merimegmeg rozhodně srdce plážových expertů potěšila. Jedeme dál!

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido
Merimegmeg Beach – Jedno ze tří ubytování přímo u pláže

Merimegmeg Beach – Hurá do moře!

Sexy Nacpan Beach

Odpoledne jsme nasedli zpátky do Jimnyho a zamířili na sever. V El Nidu jsme zastavili jen abychom koupili pár nahnilých mandarinek a pokračovali jsme dál směrem k Nacpan Beach. Silnice je dlouho zpevněná, ale pak se rozvětví a odbočka vlevo přes most směřující k Nacpan Beach po chvilce přejde v prašnou cestu.

Pokud si chcete cestu zpestřit, ptejte se na správný směr kolemjdoucích. Nejdřív jsme zastavili u klučiny, který seděl u cesty a počítal si prsty u nohou. Řekl nám, že máme jet doprava a rukou ukazoval doleva. Když jsem na jeho rozpolcenost poukázal a zeptal se ho, jestli si je jistý, odrovnal nás odpovědí “I don’t think so, to si nemyslím”. Podruhé jsme zastavili u skupinky kolemjdoucích, kteří anglicky neuměli vůbec a po minutě plodné konverzace jsme si uvědomili, že si myslí, že je chceme svézt. Až třetí člověk nám poradil kudy tudy k Nacpan Beach. Nechápejte to špatně – místní jsou kouzelní a samozřejmě nejsme tak natvrdlí, abychom očekávali, že je budeme zrovna vyrušovat z řešení kvadratických rovnic – ale s tím, že lidé na Filipínách občas vůbec netuší, co se nachází 2 kilometry za jejich vesnicí, se tu setkáváme celkem často. Tak je dobrý s tím počítat a na rady kolemjdoucích nahlížet s nadhledem.

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Nacpan Beach
Nacpan Beach – Cestou necestou…

Důležité je nepřehlédnout opět téměř neviditelně označenou odbočku doleva, za kterou už se cesta ukáže v celé své kráse – vjedete na dřevěné fošny překlenující propadliště a pak už si vesele skotačíte po výmolech a nefalšovaném tankodromu. V jedné z děr by se snad mohl ubytovat dospělý medvěd a představa, že bychom tuhle cestu měli absolvovat za deště, je snad děsivější než vzpomínka na překonávání záplav po tajfunu Nona cestou z Banaue do Manily.

Když konečně dorazíte k pláži Nacpan Beach, už je z cesty prakticky písečná duna, na které když se zastavíte, tak jste definitivně dojeli. Ale to vůbec nevadí. To, co na vás čeká venku, je splnění všech divokých snů o dokonalé pláži na konci světa. Cestu z El Nida sem se rozhodne kvůli vzdálenosti (asi 25 kilometrů) a náročnému terénu podniknout tak málo lidí, že si na neuvěřitelně dlouhém pruhu pláže každý dokáže najít svůj vlastní kus písečného království. Navíc se z nějakého důvodu všichni shlukují u místa, kde končí cesta – asi aby to měli blízko k občerstvení – takže opravdu stačí popojít pár metrů a máte pláž celou pro sebe.

Nacpan Beach – Písečný ráj celý jen pro vás

Nacpan Beach – Pohoda u Jack’s Place

Kam až oko dohlédne je pláž lemovaná palmami a písečnou stezkou. Mezi palmami se schovávají chatky a ty úplně nejposlednější se jmenují Jack’s place. Jack to tu už před nějakou dobou nechal na starosti malé vysmáté Filipínce, která nás tu provedla a ukázala, kde se můžeme ubytovat (měli jsme to tu zarezervované až na později na konec naší návštěvy Palawanu). Na některé naše otázky reagovala upřímným záchvatem smíchu, což jen dokreslilo pohodovou atmosféru celé Nacpan Beach.

Pláž je úžasně široká, písek je nádherně bílý, na druhém konci se navíc můžete podívat na tu celou krásu pěkně z výšky a k tomu všemu západ slunce každý večer všechno zahalí do červeného obalu. Rozvášňovat se víc o tom, jak je Nacpan úžasná, nemá smysl, mrkněte radši na fotky a pak si začněte balit plavky. Přibalte si ale taky sprej proti hmyzu a rovnou i krém na štípance. Pláž má totiž přecejen jednu drobnou nevýhodu – jsou tu písečné mušky. Jsou malinkaté, otravné a neskutečně hryžou. Ne vždycky vás zasypou a taky nejdou na každého, ale když to od nich schytáte, budete se drbat jako prvotřídní blešák.

Na závěr k Nacpan Beach jen dodáme, že poprvé jsme tu strávili jen odpoledne – při další návštěvě jsme tu už vegetili necelé 3 dny a to jediné, co nám tu chybělo, byla surfovací prkna na půjčení. Vlny totiž byly tak megalomanské, že se po nich dalo jezdit i po holém břiše. Pozor ale na spodní proudy – občas to tahalo tak neúprosně, že jsme si po boji s mořským živlem museli jít odpočinout a nalokat se čerstvého kokosu. Já vím – naše starosti na vaší hlavu 🙂

Nacpan Beach – Pohled z nedaleké vyhlídky

Nacpan Beach – Večerní obrazy

Trosečnické pláže Calmung & Palilo Beach

Třetí den naší výpravy do El Nida se Ivetce začal vracet ztracený hlas a i když ještě pořád zněla jako Tina Turner po kalbě s Kabátama, rozhodli jsme se podniknout druhý island hopping – konkrétně túru C, která slibovala navštívit další parádní pláže. Jelikož jsme ale nechtěli riskovat, že by s námi Ivetka už nikdy nepromluvila, uzpůsobili jsme si túru našim potřebám. Já s Ivetkou jsme se nechali vyklopit u jedné z pláží na pobřeží ostrova Matinloc Island a Ivetky rodiče pokračovali dál k Secret Beach, Matinloc Shrine a Star Beach. Tyto zastávky si tedy popíšeme až příště, až je taky navštívíme. Při cestě zpátky jsme se ale stavili na SHidden Beach a Helicopter Island, takže o další soutěžící v klání o nejsuprovější pláž nebyla nouze.

Pláž, u které nás kapitán vyhodil, se jmenuje Calmung Beach. Obvykle se tam na túrách nestaví, takže jsme měli zátoku uzavřenou mezi vápencové skály celou jen pro sebe. Tedy alespoň na chvíli, protože se tu ještě stavily 2 další návštěvy, zřejmě z nedalekého resortu. Pláž Calmung není špatná, připadali jsme si trochu jako trosečníci, proplétali se mezi skalami a užívali si samotu, ale co nás nenechalo v klidu, byl moment chvilku před přistáním, kdy jsme za rohem zátoky zahlédli ještě prímovější kus pláže. A jelikož jsme měli s sebou kajak, moc dlouho jsme neváhali a přesunuli se o nějakých 200 metrů dál na Palilo Beach.

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Calmung Beach
Calmung Beach – Poslední pozdrav? 🙂

Calmung Beach – Mezi skalními obry

Calmung Beach – Na chvíli trosečníkem…

Palilo Beach je nenápadná pláž schovaná mezi skalisky s výhledem na luxusní resort na ostrově Matinloc. Zátoka je písečná, kouzelná a vůbec jsme si to tu užívali ještě víc. Pokud si budete chtít túru uzpůsobit a nestojíte o všechny zastávky, poprostě kapitána, ať vám třeba na oběd zastaví tady – stojí to za to.

Na cestě zpátky nás zase našla naše ztracená posádka. Pláž se jim tak zalíbila, že jsme si tu rovnou dali oběd. Kapitán sice zjevně v téhle zátoce obvykle nepřistává, což jsme si odvodili z děsivé rány kýlu o skaliska ve vodě, ale nakonec to zvládl. No a po jídle už bylo načase zase vyrazit. Někdo ty pláže přece okouknout musí, no ne?

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Palilo Beach
Palilo Beach – Tak tady jsi schovaná!

Palilo Beach – Pláž ukrytá mezi skalisky

Palilo Beach – Čekáme na Pátka

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Palilo Beach
Palilo Beach – A už nás našli…

Palilo Beach – Hostina je v polném proudu, nabídněte si!

Tajuplné Hidden Beach a Helicopter Island

K Hidden Beach jsme se rozhodli doplout z Palilo Beach na kajaku s tím, že nás tam loďka pak nabere a zbytek cesty už se necháme vozit. To byl nápad za milion.

Moře se mezitím poněkud rozvlnilo. Vlny si navíc začaly troufat a převalovaly se čím dál blíž k nám, až to jedna nevyržela a chrstla se nám do náruče. V tu chvíli už nám bylo celkem jasné, že jsme si měli foťák nechat na lodi. Loď byla v nedohlednu, a tak nezbylo než pokračovat v útrpné cestě. Dle instrukcí kapitána jsme zaparkovali hned na další pláži. Když jsme ale tak stáli a koukali, jak naše loď pláž minula a pokračovala kamsi do neznáma, došlo nám, že instrukce asi nebyly úplně přesné.

Chvili jsme tahali kajak kolem břehu, kde se do něj opíraly čím dál větší vlny, až jsme našli jedno klidnější místo, kde se dalo nastoupit a prorazit kupředu. Zabírali jsme co to šlo, dokonce i Ivetka párkrát své pádlo namočila. Vlnobití nás zmáčelo jak se mu zachtělo. Jako vždycky jsme to ale nějak zvládli a s trošku vlhkým foťákem jsme dorazili k místu, kde se skály otevřely a my poprvé nakoukli do skutečného cíle téhle kajakové eskapády.

Hidden Beach je opravdu úžasně ukrytá plážička, ke které od místa, kde loď zakotví, buď musíte proplout úžinou na kajaku nebo doplavat a pak prolézt otvorem ve skále. Zátoka je dost mělká a dno je písčité, i když místy je pokryté ostrými kousky korálů. Na nějaké dlouhé zdržování to tu však moc není, tedy alespoň my si tu jen na chvíli odpočinuli a zase vyrazili dál.

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Hidden Beach
Hidden Beach – Další šikovně schovaná pláž

Hidden Beach – Skalní vstup do světa ukryté pláže

Hidden Beach – Mělká zátoka lemovaná pláží

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Hidden Beach
Hidden Beach – A kam pojedeme teď?

Jako poslední zastávku jsme měli pláž na Helicopter Island. Ostrov svým tvarem skutečně připomíná helikoptéru, i když vzhledem k tradiční fauně by ho klidně mohli pojmenovat i Whale Shark Island. Pláž je tu tak nějak normálně hezká, ale po návštěvě Nacpan Beach či Palilo Beach už nás bylo dost těžké něčím ohromit. Plusové body však pláž dostala za hejna úžasně barevných rybiček jen pár metrů od břehu.

Cestopis Filipíny - Nejlepší pláže El Nido - Helicopter Island
Helicopter Island – Je to vrtulník nebo velryba?

Helicopter Island – Večerní pohoda na pláži

A jsme zpátky v El Nidu u hotelu Kalinga

Takže kdo je teda vítěz?

Ještě než vyhlásíme Miss Beach Palawanu, je nutné podotknout, že náš výčet rozhodně neobsahuje úplně všechny favority. Až další den jsme navštívili např. Seven Commandos Beach či pláž u Secret Lagoon, které by se v klání rozhodně neztratily.

To ale máte fuk. Všechny totiž do kapsy podle nás strčí jeden absolutní vítěz – tramtaradáááá, Nacpan Beach! Se svými ladnými křivkami, hedvábně bílou písečnou pletí, úzkým pasem a samotářskou povahou si nás Nacpan obmotala kolem žabek.

Nacpan Beach – Vítěz Miss Beach Palawan 2015 🙂

Zajeďte si sem hodit starosti do moře. Dřív než tam někdo postaví pořádnou cestu, vybuduje resorty a pláž zaplní hordami turistů. My vám tam budeme držet místo, jo?

A co bude příště? Přístě se vydáme na poslední túru. Na tu vůbec nejlepší túru ze všech – na Áčko, na laguny. To zas budou fotky!

7 Comments

• Pájuška na cestách
    5 ledna, 2016 at 8:56 pm

Teda Večerníčci, lepší prožití vánočních svátků jste si snad ani nemohli přát! To je taková nádhera, že nemám slov, je to naprosto dechberoucí! Tak úžasný pláže a místa! Prostě wooow! Ty fotky máte fakt boží 🙂 Užívejte!

• Ondra & Ivetka
      6 ledna, 2016 at 11:48 am

No jo, do El Nida jsme se zamilovali, musíme sem ještě jednou! 🙂

• Věra
    30 ledna, 2016 at 10:47 am

Jako přímá účastnice zájezdu potvrzuji, že Nacpan Beach po zásluze vyhrává (a že jsme těch pláží při našich cestách už vyzkoušeli!). Pro toho, kdo utíká od civilizace, nejlepší řešení – nádherná samota na konci světa! Žádný signál, žádná elektřina, žádní lidé (kromě dalších dvou Čechů, to je ale náhoda!), nádherná písčitá pláž jen pro vás, průzračná voda, koupání možné i při odlivu. Čtyři chatky v palmovém háji, restauračka s mírnými cenami, celkem chutné chlazené pivko San Miguel Pilsen, kokosový ořech s brčkem … Jestli bych se mohla někdy vrátit na místa, která jsem procestovala, tak určitě by to bylo sem. A to místo jsme objevili díky Ondrovi a Ivetce, takže děti DÍKY!

• petr
      29 května, 2017 at 3:00 pm

Ahoj, chystáme se v půlce června na Palawan. Nemáš kontakt na ubytování v chatkách na Nacpan Beach?

• Marek
    23 února, 2016 at 1:56 pm

Před týdnem jsem se vrátil z Palawanu a musím říct, že Nacpan beach je skutečně nádherná a spolu s Calitang beach tvoří tzv. Twin beach. Chatky u Jack’s place jsou hezké, restaurace taky solidní. Překvapilo nás však studené moře v porovnání s Coronem.

• Lucia
    13 června, 2023 at 8:08 am

Dobrý deň. Prosím Vás, mali ste v El Nido požičané auto?